حالات انسانية

ملفات مهجوره
منقول  يوم 7-8-2019
#شله_اسكندرانيه
!!!!!!!!!!!!!'!!!!!!!!!!
#عاجل #قضية_راي_عام #بلاغ
السلام عليكم انا اخوكم اسلام النيدانى و بنتى اتخطفت من يوم ٣١\٧\٢٠١٨ اسمها حبيبه عندها ٨ سنوات من امام المنزل واللى خطفها شخص يدعى مصطفى من محافظه الجيزه مركز البدراشين هو بيتصل وعايز مبلغ مالى وبيهدد بقتل بنتى وبيعها اعضاء بشريه ، عملت محضر في قسم شرطه ابو صوير وفي النيابه بس للاسف لا حياه لمن تنادى وذهبت الى مدير الامن بالاسماعليه طبعا انتو عارفين الرد كان ايه لا هو مش موجود واروح تانى رفضوا انى اقابله بيقولوا روح للقسم وهو حيتصرف واروح لى القسم يقولوا لو فى جديد حنكلمك انا تعبت بجد سافرت الى قسم البدراشين عايز اقولكم من كلامهم ليا انى ولا حاجة ولا كانى بقدم بلاغ علي خطف طفل معاون مباحث البدراشين بيقولى انت جاى تحور عليا مع انى سمعته التسجلات حسيت ان الشرطه بتخاف منه علشان عرفت انه مسجل عندهم وانه بلطجي و كبير عصابه وميهموش حد
انا ياجماعه راجل غلبان ومش عارف اعمل ايه وبنتى في خطر هى لو كانت بنت وزير او حد مسئول كان زمان الدنيا اتحركت ف ساعتها ، لحد الان بيهدد انه هيبعها لتجار الاعضاء احنا كلنا هنا في البيت حنموت عليها صدقوني انا بكتب البلاغ وانا ببكي علي بنتي بحرقه لو شفتوا امها تصعب علي الكافر ده الضني غالي اوي صدقوني ، انا وامها مش عايزين حاجه من الدنيا غير اننا نشوفها ومحدش حيساعدنا بعد ربنا غيركم عن طريق دعواتكم وشير في اوسع نطاق ، ارجو من اى واحد يقدر يساعدني ويوصلنى باى حد من المسئولين او وزاره الداخليه يكلمنى اعتبرها بنتك او اختك بالله عليكو ساعدونى انى اوصلها ده رقم التليفون 01016886580
#ارجوكم زلزلوا البوست بكلمة #يارب علقوا كتير اوي علشان البوست ينتشر جامد واعملوا #شير في#المجموعات_الكبيره وفي كل مكان ارجوك #خليك_ايجابي وتفاعل مع البوست بالايك والكومنت والشير علشان البوست يوصل لناس قويه ويرجعوا البنت لحضن ابوها وامها باذن الله
--- منقول من الفيسبوك . صفحة الأستاذ جورج مكرم - اسكندراني شهم , يعيش بالخارج . ومسيحي لكنه اهتم بمأساة أب مسلم منكوب . فنشرها في صفحته بالفيسبوك 
===

تعليقات