أزمة نقص وغلاء سعر البصل في مصر


إعداد : صلاح الدين محسن                                                                   
27-9-2023
الكاريكاتير من اختيارات ادارة المدونة - من الانترنت - 
------
منقول من الفيسبوك . 25-9-2023 صفحة الهامي سلامة . مشاركة مع " أخبار مينا البصل والاسكندرية -  :
أيوة أنا البصل 😀🧅😀
أيوة أنا اللي مكنتش بتطيق ريحتي في البيت 
 أنا اللي كنت تقرف لما كنت تلاقيني في صلصة المكرونة
أنا اللي لما كنت تحب تقلل من قيمة حد تقول عليه مايسواش بصلة
أنا اللي كنت بتبكي بالدموع لماتقطعني بالسكينة 
دلوقتي بتبكي بالدموع وانت بتشوف سعري  ومش عارف تشتريني

أنا اللي كنت بتتنمر على ريحتي وتقول ياداخل بين البصلة وقشرتها ماينوبك الا...
. َأيوة أنا اللي كنت تتضايق لما  الراجل يلف بالميكروفون ويقول ال3 ب10 يابصل وتزعق له عشان مش عارف تنام من صوته
أديك مش عارف تنام من الجوع بسببي
أنا اللي كنت لما يغمى عليك يفوقوك بفحل بصل
دلوقتي يغمى عليك لو شفت مراتك أو أختك  بتقرب ناحيتي وتاخد واحدة تطبخ بيها 😂😂😂
-----


____________________________

تعليقات